Robert met zijn liefste Isabelle en Arthur

Robert met zijn liefste Isabelle en Arthur
30.07.11

maandag 19 november 2012

Leeuwtje en lammetje

Vandaag een tekst van Helma, zus van Robert:
 
Toen Robert in het ziekenhuis lag, probeerde ik in ieder geval iedere week een keertje langs te gaan bij mijn broertje.
Ik wilde dan altijd iets meenemen voor hem, omdat ik dat fijn vond.
Zo was ik in oktober 2011 een keer op zoek naar iets origineels met een verhaaltje.
Daar zag ik in een winkel een klein leeuwtje en een klein lammetje. Ik kocht er een leuke kaart bij en schreef daarin dat ik dit gaf omdat hij nu aan het vechten was als een leeuw, om straks weer als een lammetje te kunnen springen in de wei. Ik had ze onder de tv op zijn kamer geplakt. Helaas ging het die zondagavond dat ik bij hem was heel slecht met hem en hebben we eigenlijk niet gesproken met elkaar, alleen maar hand-in-hand gezeten.
Ik weet dat ik er heel verdrietig vandaan kwam toen. Gelukkig voelde hij zich vlak erna wel weer wat beter.
 
Toen Robert was overleden, vroeg Janine aan mij, of ik ze misschien terug wilde omdat ze voor mij misschien een speciale betekenis hadden. Eerst zei ik nog van niet ('nee hoor, is leuk voor de kinderen'') maar toch merkte ik, als ik dan kwam en ik zag leeuwtje liggen, me afvroeg waar lammetje dan was, en andersom. Ze betekenden dus meer voor mij dan ik eerst dacht.

Dus heb ik toch aan Janine gevraagd of ik ze wel mocht. Sinds enige maanden hebben ze een plaatsje bij mij in de woonkamer.
 
 
Groetjes Helma

Geen opmerkingen:

Een reactie posten