Robert met zijn liefste Isabelle en Arthur

Robert met zijn liefste Isabelle en Arthur
30.07.11

dinsdag 27 november 2012

Highway 29

Het is algemeen bekend dat Robert veel van audio en muziek hield en daar altijd mee bezig was. Samen met Boris deelde hij een passie: Bruce Springsteen. Ze hebben samen een aantal concerten bijgewoond, maar het hoogtepunt was “Palais de Congres” in Paris tijdens de Ghost of Tom Joad tour in 97. Robert heeft Boris vlak voor zijn overlijden de CD van dat concert gegeven met het toegangskaartje er in als herinnering aan hun vriendschap. Robert en Boris zouden elkaar in 2013 25 jaar hebben gekend en zouden hun vriendschap dan vieren met een trip naar Normandië.
Hieronder een anekdote van Boris aan het concert van The Boss.

Ik weet kan me de dag nog perfect voor de geest halen. Het werd geregeld door de fanclub van Bruce hier in Nederland waar Robert zijn neefje (geloof ik lid) van was. 's Ochtends met de bus naar Parijs, daar in de middag aangekomen een biertje op het terras gedronken vlakbij de Arc de Triomph (we schrokken ietwat van de prijs ) 's Avonds het concert wat redelijk kleinschalig was in vergelijk met een stadionconcert én het was een solo tour van de boss. Alleen Bruce, zijn gitaar en zijn mondharmonica. Het was super. Veeldichter bij de Boss zouden we nooit komen. Bij het laatste nummer braken op het einde spontaan twee snaren van zijn gitaar, zo had Bruce zich uitgeleefd op zijn gitaar. Toen weer met de bus terug naar huis om te ontdekken dat er was ingebroken in mijn auto en mijn radio gejat was. Dat kon echter de pret van die dag niet meer drukken. Het was een dag om nooit te vergeten en uiteraard draai ik af en toe nog de nummers van het concert en moet dan uiteraard ook denken aan deze dag die ik nooit meer vergeten zal.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten