Robert met zijn liefste Isabelle en Arthur

Robert met zijn liefste Isabelle en Arthur
30.07.11

vrijdag 30 december 2011

Het jaar 2011…. Nu op weg naar 2012!

Lieve allemaal,
Het is een bewogen jaar geweest wat we achter de rug hebben. Het jaar startte met de operatie van Robert waarbij hij zijn gehoor aan de rechterkant verloor en zijn evenwichtsorgaan beschadigd werd. Weer tijden waarbij vooral Robert mentaal een tik kreeg en moest inleveren. In april het bericht dat er in zijn schedelbasis ook wat groeide en hetgeen ze in januari weggehaald hadden vermoedelijk toch weer terug was gekomen. En toen waren er eventjes betere tijden. Robert en ik gingen trouwen! De maanden mei en juni stonden in het teken van vele leuke feestjes. Robert werd door zijn vrienden meegenomen en ik werd verrast door de vriendinnen en ook nog door de collega's van het werk. 28 mei zijn we getrouwd op een stormachtig Vlieland. Ondanks het snertweer hebben we mooie dagen beleefd en kijk ik er met veel plezier op terug. Wat hebben we genoten die dagen en wat is het (achteraf gezien) een mooie herinnering en goed dat we getrouwd zijn. 11 juni was het feestje voor de mensen “aan de wal”. Ook dat was een mooie dag voor ons met veel ontspannen mensen om ons heen. En toen werd het juli en werd geconstateerd dat Robert een metastase had in zijn hals. Daar werd hij in augustus aan geopereerd. Daarna is het een rollercoaster geweest van, vooral veel verdrietige, emoties met de ontdekking van de metastase in zijn ruggenwervel, zijn schaambeen en heup en de achteruitgang van de algehele conditie van Robert. Met als gevolg dat we Robert helaas op 03.12.11 hebben verloren.
De kerstdagen zijn we redelijk goed doorgekomen. Het waren, naar mijn gevoel, geen droevige dagen. Natuurlijk was er zo nu  en dan verdriet om het gemis van Robert, maar we hebben vooral herinneringen opgehaald. Het is fijn om die met de (schoon)ouders, schoonzus en broer te kunnen delen. Nu dan op weg naar 2012. Het is raar om het jaar zonder Robert in te gaan. Ook verdrietig. Ik ga maar proberen het jaar 2012 positief, energiek en krachtig in te gaan. Ik hoop dat we deze zomer met zijn drietjes in het warme zeewater kunnen zitten en dat ik de kleintjes kan vertellen dat papa op een wolkje zit die boven de zee hangt en hen kan vertellen hoe geweldig hun papa wel niet was. Ik wil proberen het leven zo goed als mogelijk weer op te pakken met als motto: "koester het verleden, geniet van het heden en ga de toekomst zo positief mogelijk in".
Ik wens jullie allen een gezellig en goed uiteinde en wens jullie alle goeds (maar vooral gezondheid) voor 2012!
Tot later!
Janine

6 opmerkingen:

  1. jolanda roelofs-minnaar30 december 2011 om 13:47

    wat goed, mooi en helder geschreven en verwoord! ik vind het heel knap van jou hoe je het allemaal kunt verwoorden!
    ik wens jou en jullie kids een goed jaar met mooie herinneringen aan een lieve man en vader! wat een krachtige uitspraak van jou: "koester het verleden, geniet van het heden en ga de toekomst zo positief mogelijk in".

    ik wens je veel liefde en kracht!
    Jolanda Roelofs-Minnaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Janine ,wat ben jij toch 'n krachtige sterke vrouw,
    ik heb even de regels van koester het verleden overgeschreven ,zo iets mooi's ,maar het geheel was zo heftig voor je ,maar vind dit heel knap,
    en men kan wel zeggen je moet ,weet ik,maar daarom is en blijft het moeilijk ,van Hans van mij is het 7 maanden geleden , en van mijn zoon wordt 16 januari 8 jaar ,ja Janine ik weet wat je doormaakt ,en daarom vind ik je heel sterk ,en je moet natuurlijk ook flink zijn voor de 2 moppie's en heb veel afleiding ,maar straks moeten ze weer naar schooltje en ben je weer alleen thuis zonder je Robert je man je maatje je allessie ,maar ik ga ook meer dat regeltje lezen van jou,is echt waar een mens iets aan heeft ,knap gschreven.
    heel veel liefs en goed en gezond 2012 voor jullie coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. helga sterken-woudenberg31 december 2011 om 09:26

    Pffff Janine, wat een verhaal

    Ik vind het erg knap van je en goed om zo positief te blijven.
    Hele mooie woorden.
    Voor jouw en je 2 kindjes wens ik je alle goeds op deze wereld voor 2012.
    Maak er wat van
    Groetjes Helga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Janine,

    Prachtig zoals je het weer op wil gaan pakken en dat is voor jou en de kindjes uiteraard ook het beste met hoogtepunten en gerust nog wel dalen. Geniet in ieder geval van alle mooie dingen die jullie hadden en altijd zullen houden en geef dat door aan de kids wat je uiteraard zal doen. Maak het beste van 2012 voor jou en de kinderen en ondanks dat we elkaar bijna niet kennen kan je me altijd bereiken voor als ik iets voor je kan betekenen hoe klein of simpel dan ook.

    Groet Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een nieuw jaar, zonder Robert, dat is heftig! Ik hoop dat ik een luisterend oor voor je kan zijn en afleiding kan bieden door met de kids leuke dingen te gaan doen. Ik vind je erg krachtig, hier heb ik veel respect voor.
    Voor jou, Isabelle en Arthur een goed 2012!
    Veel liefs, Claudia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een kracht zit er in jou zeg. Ik wens jou en je kindjes een goed 2012.
    Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen