Robert met zijn liefste Isabelle en Arthur

Robert met zijn liefste Isabelle en Arthur
30.07.11

vrijdag 23 december 2011

Poes Poes

Lieve allemaal,
We hebben helaas toch weer wat merkwaardige dagen achter de rug. Begin deze week schreef ik over Poes Poes dat het goed met haar ging. In de loop van dinsdag ging het steeds minder goed met haar. Ze werd erg sloom en hangerig. Woensdag ben ik met haar bij de dierenarts geweest en helaas had deze niet zulk goed nieuws. Poes Poes had een mega melkkliertumor. Deze was zeer moeilijk operabel en de tumor zou vrijwel gegarandeerd terugkomen na de operatie. Ook kon hij, gezien de leeftijd van Poes Poes (ruim 15 jaar), niet aangeven of en hoe zij de operatie zou doorstaan. De laatste tijd werd er door Poes Poes op de meest vreemde plekken geurineerd. Volgens de dierenarts ook een aanwijzing dat ze last heeft van de tumor. Er waren twee opties opereren of laten inslapen. Gezien haar leeftijd, het mooie leven wat ze heeft gehad en de lijdensweg die ik haar wilde besparen heb ik gekozen voor het inslapen. Een heel verdrietige keuze die ik op een ontzettend rot moment moest nemen. Het was Robert's poes en zo kort na zijn overlijden is het heel verdrietig weer een stukje minder Robert in huis te hebben. Poes Poes was altijd aanwezig en lekker ondeugdend, dus het is weer een stukje stiller in huis. Dat en het feit dat er weer eens tukje "tastbaar Robert" weg is heeft me wel verdrietig gemaakt.

Nu op weg naar de kerstdagen. Ik vier het met ouders en schoonouders. Ik laat het maar over me heenkomen. Er zullen vast momenten komen die me herinneren aan Robert en die verdrietig zullen zijn.

Lieve allemaal, geniet van de kerstdagen en jullie dierbaren!

Lieve groeten, Janine

5 opmerkingen:

  1. hallo janine
    wat heftig weer ook voor de kids ,net wat je schrijft ,ik laat het maar over me heen komen ,maar je mist hem toch ,ach ja je hebt wel de goede keus gemaakt ,robert had het zelfde gezegt ,maar wel moeilijk net na robert en nu ook voor de feestdagen ,fijn dat je naar je ouders en schoonouders gaat ,probeer er wat van te maken ,het is moeilijk ,het is ook mijn eerste kerst zonder man .maar ga ook heerlijk genieten met isabelle en arthur.hopelijk zijn deze dagen snel voorbij en kan je proberen weer een gewoon dagelijks leven opte pakken ,maar het is niet even gewoon ,maar deze feestdagen maken het nog moeilijker
    nou geniet met je kinders en familie liefs en groet en kusjes coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lieve Janine,

    wat triest om poes poes in te laten slapen, maar wel de juiste keuze.Maar het is wel allemaal verdrietig.
    hou je taai, veel sterkte en lieve groetjes van mij.
    Joke vZ.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Potverdorie Janine, wat een verhaal weer... Hopelijk is Poes Poes bij Okkie nu!!
    Toch "fijne" dagen gewenst!! Dikke kus Pim en Le!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Janine, arme Poes Poes. Mooi hoe je de dingen omschrijft. Heel veel sterkte de komende dagen en hoop dat je ook een beetje kunt genieten van kerst ondanks het gemis.
    Hele mooie dagen met je kindjes en familie.
    liefs Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieverd heel veel sterkte het is niet niks een dier te verliezen!! Hoop dat je de feestdagen een beetje doorkomt zal best moeilijk zijn. Weet dat ik aan jullie denk.

    Liefs Lia SDK

    BeantwoordenVerwijderen