Robert met zijn liefste Isabelle en Arthur

Robert met zijn liefste Isabelle en Arthur
30.07.11

zondag 18 december 2011

Toch gelukt!

Gisteravond heb ik de kerstboom gezet. Het is een nepperd. Het in elkaar zetten, was toch iets lastiger als ik dacht. Het onderstel in elkaar zetten, was voor mij al een grote opdracht. Gelukkig had handige buurman Thijs het snel voor elkaar. Ik vond het best heel lastig en confronterend om de kerstboom te plaatsen. Veel herinneringen die ik met Robert heb, kwamen weer naar boven. Robert hield heel erg van het optuigen van de boom en dat is niet echt mijn ding. Maar het is gelukt.

Gisterenmiddag ben ik met de kinderen en Tante Ans naar een voorstelling naar Dirk Scheele in Breukelen geweest. Het was erg leuk, maar vond het ook wel weer moeilijk. Ik had de kaartjes al een tijdje geleden besteld en het plan was er met Robert naar toe te gaan. Dat is niet gelukt. De kinderen zijn goed verwend door Tante Ans. Ze hebben een mooie DVD en t-shirt van Dirk Scheele gehad. Ook hebben ze een mooie kerststal gehad. Erg leuk.

De komende dagen ga ik proberen te herstellen. Ik heb een luchtweginfectie en keelontsteking en heb daarvoor antibiotica. Het lijkt nu eindelijk aan te slaan. Ik werd er een beetje moedeloos en radeloos van. Ik voel me emotioneel gezien al niet zo goed en dan is het niet zo'n pretje als je je ook lichamelijk niet goed voelt. Maar het komt goed. In de tussentijd wel wat zaken rondom het overlijden van Robert geregeld. Wat een papierwerk is dat. Snap eigenlijk niet dat er niet een service bestaat vergelijkbaar met de verhuisservice. Wat een gedoe zeg. De halve wereld moet een kopie van de overlijdensakte hebben.

Ik merk aan mezelf dat ik op het moment, na de hectiek van de ziekenhuisopnames, thuiszorg en het overlijden van Robert vooral behoefte heb aan rust. Het is niet persoonlijk bedoeld, maar ik reageer niet altijd positief en enthousiast op de goedbedoelde telefoontjes, smsjes en bezoeken. Sorry, daarvoor. Het komt wel weer.

Straks even het centrum in. Ik wil kerstkaarten kopen en gaan versturen. Ook dat gaat gewoon door. Ik vind het alleen erg moeilijk om Robert's naam er niet meer op te zetten. Ik heb dan ook besloten om op de PC gewoon wat te maken en dat te plakken op de kaarten. Misschien niet zo persoonlijk als handgeschreven, maar het is ff niet anders.

Tot later, Janine

5 opmerkingen:

  1. Lieve Janine
    Mooi dat je de boom hebt gezet,heel knap ,nou kan iedereen wel zeggen ,je moet het doen ook voor de kids ,weet ik wel ,maar je moet wel de moed bij elkaar rapen om het te doen .
    Maar wat niet gaat gaat niet ,loop je zelf niet voorbij ,nu komt alles er uit het ziek zijn nu ,
    je vergat je zelf ,maar dat was logisch ,maar je ging maar door je wilde er voor Robert zijn tot het laatst toe en dat heb je ook gedaan ,en ik kan wel zeggen wees sterk .,oke maar wel met rust erbij die je hard nodig hebt `ja Janine ik ben net zo door die maanden gegaan als jij ,dus weet goed wat je doormaakt ,en wat al die instansies betreft nou dat is inderdaad heel heftig,het is nu 7 maanden gelden en ik krijg nog papieren ,ja komt veel voor kijken ,
    Maar Janine doe rustig aan vooral nu je niet lekker bent ,ik wil je toch ondanks alles ja moeilijk om te schrijven ,toch fijne feestdagen wensen met Isabelle en Arthur en je familie om je heen heel veel groetjes liefs en kusjes voor alle 3
    coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Janine, ik ken jou persoonlijk niet, maar volg het wel en wee van Robert en jou via een vriendin op afstand. De dag dat ik dit beticht hoorde, was de verjaardag van mijn as man en 2 dagen voor het overlijden van mijn Vader 4 jaar geleden op de leeftijd van 65 jaar, dus emotioneel als dat ik ben, volgde ik jouw verhaal op de voet. Ik krijg ontzettend veel bewondering voor jou snoet zeggen dat ik ook steun heb aan jouw verhalen. Ik heb zelf geen kinderen,zal ze nooit krijgen ook, mijn verloofde heeft namelijk al een oudere Dochter. Ik vind het knap hoe jij op alles reageert en dat jij jouw kinderen hier ontzettend goed in begeleid, ik sta soms helemaal verbijsterd van hoe jij met alles omgaat, wat knap.Ik vind je boom mooi, ook al heb ik hem niet gezien, maar het idee dat je hem toch hebt neergezet ook voor de kinderen, vind ik bewonderenswaardig.Ik wil jou in ieder geval veel sterkte wensen in deze donkere dagen en hoop dat je de rust krijgt die je zo hard nodig hebt. En ook al geloof je er niet in, er wordt altijd van een afstand meegekekenof het allemaal goed gaat en onbewust wordt je toch de goede kant op gestuurd uiteindelijk.
    Veel sterkte de komende tijd!
    Groetjes van Esther de Bruin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Janine, als je het moeilijk vindt om kaarten te sturen, laat dat dan maar lekker een jaartje zitten. Iedereen zal dit begrijpen! Denk maar even alleen aan jezelf en je kids!
    Dikke knuffel, Clau.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Janine, ook al voel je je emotioneel en lichamelijk niet goed, ik heb zo enorm veel bewondering voor je! Ik geloof niet dat ik de kracht zou vinden om te doen wat jij zelfs nu nog allemaal doet. En dan ook nog eens in de aller, allermoeilijkste maand van het jaar.

    Veel sterkte! Robert zou supertrots op je zijn!

    Groetjes, Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Janine,
    Geen wonder dat je je niet lekker voelt: je hebt maanden achter elkaar voor Robert en voor de kinderen moeten zorgen. Nu komt de moeheid eruit en heb je een griepje te pakken! Je moet nu doen waar je zin in hebt (samen met jouw kinderen) en tijd voor jezelf nemen. Geen zin in telefoongesprekken en SMS: gewoon niet reageren, mensen zullen dit wel begrijpen. Het verwerken van het verlies van Robert heeft tijd nodig. Je moet jezelf die tijd geven en gunnen. En uiteraard alle formaliteiten die je moet afhandelen! Wat vreselijk... hierdoor word je steeds met de harde realiteit geconfronteerd! Ik wens je veel sterkte en moed. Je bent zo dappig! Wees niet te hard voor jezelf... er komen wel betere dagen... de tijd zal alle wonden helen. Het heeft wel tijd nodig. Ik denk aan je. Groetjes, Thierry

    BeantwoordenVerwijderen