Robert met zijn liefste Isabelle en Arthur

Robert met zijn liefste Isabelle en Arthur
30.07.11

zaterdag 10 december 2011

Afscheidsbijeenkomst

Lieve allemaal,

De stilte is aangebroken. Robert is niet meer fysiek bij ons, maar continue in onze gedachten. Bij simpele dingen komt het gemis en verdriet naar boven. Soms weet ik iets niet en dan denk ik: “dat moet ik aan Robert vragen”, maar dat kan niet meer.  
We kijken terug op een mooie, indrukwekkende afscheidsbijeenkomst voor Robert. Het was precies zoals Robert dat voor ogen had, een persoonlijke bijeenkomst met zijn muziek.  Het doet ons goed dat er zo veel aanwezigen waren bij de afscheidsbijeenkomst. Ik ben trots dat Robert naar zijn laatste rustplaats is gebracht door zijn vrienden. Dat is wat Robert graag wilde. Ook ben ik trots op de mooie woorden van de vrienden en de familie, waarin Robert is herdacht. Het maakt het gemis niet minder, maar het is wel fijn om te merken dat er zoveel mensen van Robert houden en hebben gehouden.  

Hoe nu verder? Na de bijeenkomst zijn we weer ‘gewoon’ naar huis gegaan. Vrienden Brenda, Jeroen, Pas, Su en Arnout hebben geholpen alles weer een beetje op orde te krijgen in huis. Nout is blijven eten en ’s avonds zijn mijn ouders langs geweest en is mijn vader blijven slapen. Gisteren hebben we een beetje gerommeld in huis. Arthur heeft veel geslapen en Isabelle heeft hele verkleedpartijen gehouden. Prima, laat ze maar ff hun gang gaan. Isabelle lijkt het allemaal wel te beseffen dat Robert begraven is en niet meer hier is. Arthur daarentegen gaat wel op zoek naar zijn vader. Verdrietig om te zien. We zijn nu vooral moe en gaan even pas op de plaats doen om bij te komen en tot rust te komen. Na alle hectiek is het voor de kinderen nodig weer structuur in ons dagelijks leven te brengen.
Graag wil ik met jullie een link delen met een soort van In Memoriam door een goede vriendin van Robert; Marleen Holtkamp. Robert had met haar plannen om voor de kinderen een herinneringsfilm te maken. Helaas is het daar niet meer van gekomen:  http://www.nuzakelijk.nl/marleen-holtkamp/2689217/sleutel-succes.html

Ik sluit dit bericht nu af, weet even niet zo goed meer wat te schrijven.
Veel lieve groeten van ons (Janine, Isabelle en Arthur) X








4 opmerkingen:

  1. Lieve Janine, het was idd een mooie dag vooral het samen delen van het afscheid nemen. De witte ballonnen vond ik erg byzonder..
    Sorry dat ik na afloop je niet nog even persoonlijk sterkte heb kunnen wensen maar weet dat ik veel aan jullie denk, veel rust gewenst.
    Liefs Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Janine,

    we kennen elkaar niet persoonlijk maar ik heb je gezien bij de bbq van Esther en Norbert. Gecondoleerd bij het verlies van je geliefde man Robert. Wij hebben hem op de bbq gesproken en ook bij ons heeft hij door zijn sympathie indruk op ons gemaakt. Hij was een bijzondere man!

    Mijn diepe respect hoe je alles verwoord op deze blog. Esther en ik hebben ook lang gesproken door de telefoon en ze was erg verdrietig. Fijn dat je zo'n dierbare vriendin hebt!

    Ik wens je enorm veel sterkte in deze zware tijd. Je doet het fantastisch met de kinderen maar denk ook aan je rust!

    Regelmatig zal ik je blog blijven volgen!

    Groetjes uit Voorthuizen,
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Janine,

    Door de SDK in contact gekomen.
    Ik heb diepe bewondering voor de manier zoals jij met Roberts ziekte bent omgegaan. Helaas is een langer samen zijn jullie niet gegunt maar ik weet zeker Robert blijft altijd bij jou en de kindertjes. Pas nu even op jezelf Janine want rust heeft jou lichaam nu wel even nodig.

    XXX Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel sterkte. Het zal nog wel een tijd duren voordat het dagelijkse leven weer op gang komt. Het is zo raar allemaal en onwerkelijk. Heel veel sterkte. Astarte.

    BeantwoordenVerwijderen