Robert met zijn liefste Isabelle en Arthur

Robert met zijn liefste Isabelle en Arthur
30.07.11

zaterdag 7 januari 2012

Weer eens een berichtje van ons

Oud en Nieuw hebben Isabelle, Arthur en ik bij Richard en Ciska (nichtje, maar ook mijn langste vriendin) gevierd. Dat was, op een enkel verdrietig momentje na, eigenlijk best ontspannen. We zijn ook bij hen blijven slapen. Het is praktisch gezien sowieso al een grote uitdaging om in de nacht met twee kleine kindjes thuis te komen. Wij wonen aan een autovrij kindvriendelijk hofje en dan is het best lastig om twee slapende kindjes alleen uit de auto te tillen. Met Tweede Kerstdag had ik dat opgelost door ze in de dubbele kinderwagen te zetten. Dat ging heel goed, maar ik ben niet zo’n held met vuurwerk, dus was het fijn dat we bij Cis en Ries konden slapen en ik niet hoefde auto te rijden. Nieuwjaarsdag zijn we bij de ouders langs geweest om hen het beste te wensen. Op dinsdag en donderdag hetzelfde gedaan bij de oma’s (Masmeijer en Reedijk). Op weg naar huis (vanuit Oma Reedijk) kregen we door de storm een grote tak op de voorruit, resultaat kapotte ruitenwissers. Dat was wel even schrikken, maar de schade viel gelukkig mee.
Afgelopen woensdag ben ik bij Robert’s graf geweest. Ik heb alle rouwstukken van het graf gehaald. Het was een kliko vol. Erg indrukwekkend. Het maakte me ook weer verdrietig. Het was weer een stapje verder. Daarna was ik even bij de apotheek om medicijnen van Robert terug te brengen. Daar condoleerde mijn favo apotheker mij en vroeg hij hoe met ons was. Ik schoot natuurlijk weer vol. Ik merk dat alle eerste dingen die ik onderneem toch een soort van drempel zijn en dat dit emotioneel   best lastig is. Dat zal de komende tijd wel vaker zo zijn.

Vandaag was de afscheidsreceptie van Arie Kauffman, mijn directeur. Ik heb toch al snel 10 jaar met Arie samengewerkt en dat is ook weer een afsluiting van een mooie, leerzame periode. Arie heeft mij zien ontwikkelen van meisje tot moeder/echtgenote. Ook dit is weer een soort van afsluiting van een hoofdstuk in mijn leven.

De kinderen waren vandaag elders onder de pannen. Isabelle is uit logeren bij Opa Derk en Oma Gerda. Arthur is met vrienden Suzanne, Pascal en hun zoon Nick naar de dierentuin geweest. Arthur heeft het erg leuk gehad. Vanavond heerlijk met mijn kleine ventje pizza gegeten op de bank. We hebben heerlijk genoten van elkaar. Het is een heerlijk, vrolijk mannetje.

Nu volop in de voorbereiding voor de verjaardag van Arthur. Arthur viert het vrijdag op de crèche en zaterdag gewoon thuis voor familie en vrienden. We gaan er een mooi feestje voor de kleine jongen van te maken.

Tot later, Janine

4 opmerkingen:

  1. Mooi en sterk verhaal Janine. Hoop je binnenkort weer eens te zien.
    Krijg je een dikke knuffel van mij.
    Wens jou en jouw kindjes het allerbeste voor 2012.

    Groetjes van Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je mag trots op jezelf zijn meid!! Geniet lekker van je kindjes...liefs Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Janine,
    Ik wens jou en de kinderen het allerbeste voor 2012. Ik vond het niet gepast je een Kerstkaart te sturen... wat moet je dan op z'n kaart schrijven? Ik vind het knap hoe jij e.e.a aanpakt. Wat ben jij toch sterk en dappig! Dat je af en toe verdrietig bent is normaal... je moet nog heel veel verdriet verwerken! Sterkte hiermee! Ik denk aan je... misschien helpt dit wel... Geniet lekker van Isabelle en Arthur! Groetjes en liefs XXXX Thierry.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Janine heel veel sterkte in het nieuwejaar.
    Weet dat ik nog vaak aan jullie denk.
    XXX Lia

    BeantwoordenVerwijderen