Robert met zijn liefste Isabelle en Arthur

Robert met zijn liefste Isabelle en Arthur
30.07.11

maandag 28 november 2011

Slapen....

De situatie van Robert verbetert niet, sterker verslechtert alleen maar de laatste dagen. De sondevoeding kan helaas niet voldoende opgehoogd worden, dan wordt Robert weer misselijk. Op het moment wil Robert alleen maar slapen. Hij is het zat te vechten tegen de ziekte. Gisteren is Robert nog naar beneden gekomen, maar dat kostte hem zo veel krachten. Halverwege de trap is hij zittend verder gegaan en beneden in de stoel naar bed gerold. De zuurstofpomp staat al heel hoog, maar toch moet Robert dan echt een paar minuten bijkomen van de fysieke inspanning.  Gisteravond wilde hij niet meer naar boven toe omdat hij er erg tegen opzag de trappen te moeten beklimmen. Gelukkig heeft buurman Just Robert naar boven getild. Dat ging goed en was een grote opluchting voor Robert.
Het is heel verdrietig te zien dat Robert zo afbrokkelt. De realiteit is helaas dat mijn bikkel niet gaat aansterken en de strijd tegen de ziekte niet gaat winnen. Robert is erg verdrietig, maar kan niet echt huilen.  Het is verschrikkelijk om te merken dat hij er hartzeer van heeft dat hij zijn kinderen niet gaat zien opgroeien.  Op het moment ligt hij lekker te slapen. Robert ziet erg bleek en is erg, erg moe.
Het is hartverscheurend om te zien dat de man waar je zo van houdt zo aan het afbrokkelen is en de moed aan het verliezen is. We hadden het zo graag anders gezien.

Een groet met een traan, Janine  

22 opmerkingen:

  1. Luitjes van het Stuwmeer28 november 2011 om 07:45

    Oneerlijk... heel erg oneerlijk.
    Maar wat wel eerlijk is, is dat wij enorm van jullie houden!

    X Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Janine en allerliefste Robert,

    Om de moed te verliezen, heb je ook moed voor nodig. Om je geliefde los te laten, getuigt van ware liefde.

    Alle liefs Bibi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lieve Janine ,ik kwam je tegen op hyves ,en vandaar kwam ik hier terecht ,wat 'n verhaal ,ja ik ken het ,het is ook zo'n vreselijke rot ziekte en vooral de mensen er om heen ,en voor de kinderen maar ook voor jou jij staat er straks alleen voor om de kinderen verder op te vangen maar dat lukt je, daar ben je sterk in ,omdat je weet dat het moet ,maar zo heftig voor Robert die dit ook zo erg vind ,maar dat is iets wat ook logisch is je kinderen niet zien opgroeien ,ik hoop dat jij met de kinderen met Robert samen nog even heel erg mogen genieten van wat nog gaat en heel veel liefde geven die hij van jullie graag wil hebben en ook krijgt ,ja ik heb gewoon geen woorden hiervoor ,mijn man is 17 mei van dit jaar overleden ,maar ik wil jullie heel veel liefde geven geniet geniet groetjes coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geef je kinderen 'n hele dikke knuffel
    ben ik vergeten net te schrijven
    groetjes coby ekelschot

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lieve robert en janine
    wat hebben julllie 'n schatjes van kinderen
    laat ze lekker met hun papa knuffelen ,ik wist niet dat ze zo klein waren ,ach wat heftig ,
    maar wat mooi dat je de kracht hebt om je vrienden mee te laten delen van jullie verdriet en wat fijn dat robert thuis ligt ,nee in het ziekenhuis is ook niks ,mijn man lag in het verpleeghuis maar kon dus niet thuis zijn ,maar jullie hebben robert toch naar huis gehaald ,,wat mooi dat was zijn wens ,en die wens heb je aanvaard ,zodat hij dag en nacht nog bij jullie kan zijn ik heb jou verhaal via wendy gelezen ,maar nogmaals heel veel sterkte
    geef robert 'n knuf op zijn voorhoofd en zeg dat we allemaal meeleven groetjes coby ekelschot

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Janien en Robert,

    Iedere keer als er een nieuwe blog komt hebben we hoop dat het een heel klein beetje positief is. Helaas is dat deze keer niet het geval.
    Lieve Janien en Robert, heel veel kracht en liefde toegewenst. We blijven aan jullie denken.

    Liefs,
    Marjolein en Anthony

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje, Janine, wat vreselijk om je man zo te moeten zien. Kan jullie alleen maar sterkte wensen in deze moeilijke tijd.
    Veel liefs, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hartverscheurend en oneerlijk is het zeker.

    Ik kan geen woorden hiervoor vinden...

    Een dikke knuffel voor jullie (met een traan),
    Sterkte,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dikke tranen hier van verdriet! Lieve Robert en Janine, wat kan het leven toch ontzettend oneerlijk zijn! Ik denk aan jullie!!

    XXXXXXX van Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Janine, wat is het ook allemaal oneerlijk! En wat is het begrijpelijk dat Robert het vechten moe is. Het is gewoon om moedeloos van te worden.
    Triest je geliefde zo te zien aftakelen. Heel veel sterkte samen! Liefs Karin en Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Janine,
    wat vreselijk dit te lezen, wat kan ik tegen jullie zeggen, ik weet het niet. Ik vind jullie allebei bikkels! wat moeten jullie toch veel doorstaan, na dit alles begrijp ik heel goed dat Robert niet meer kan vechten, hij heeft al zo vreselijk veel gevochten. Lieve Janine ik wens jullie ontzettend veel sterkte en heb diep respect voor jullie!! ellen en hans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve kanjers, ik leef met jullie mee. Ondanks alles wat jullie samen door moeten maken vind ik het zo knap dat je dit nog zo met ons deelt.
    Heel veel sterkte en rust gewenst voor jullie viertjes (en familie van jullie).
    liefs Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Janine en Robert,

    Soms is er zoveel wat we voelen maar zo weinig wat we kunnen zeggen.

    Heel veel sterkte!

    Ron en Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik ben er stil van!!!!

    sprakeloos!!!

    geniet MAXIMAAL van elkaar!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Janine en Robert,

    Ik ga voor jullie duimen dat er nog wat lichtpuntjes komen in deze afschuwelijke tijd. Het zal je helaas niet helpen maar we leven met jullie mee.

    Liefs,
    Leo en Marga.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Janine & Robert,

    Mijn moeder en ik zijn in tranen en woedend omdat het zo oneerlijk is om een jonge vent, geliefde man en super vader de strijd tegen die rot ziekte aan het verliezen is. En dit allemaal in een tijd die zo leuk hoort te zijn met de spanning van sinterklaas voor Isabel & Arthur en dan de kerst die eraan komt waar je met je familie naar toe leeft. Wij wensen jullie en de rest van de familie heel veel sterkte toe.

    Liefs, Gerrit-Jan, Christel, Leny, Lisa & Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een ellende en het is toch onvoorstelbaar dat de medische wereld zo weinig voor mensen met deze ziekte kan doen. Je staat zo machteloos je wilt van alles doen, maar je kan helemaal niks doen. Je leeft in een nachtmerrie die werkelijkheid is. Heel veel sterkte. Astarte.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Janine en Robert,
    We wensen jullie heel veel sterkte en kracht toe! We denken aan jullie.

    Christian en Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ook ik zit met tranen je bericht te lezen. Zo oneerlijk dat zo'n fantastische man deze rot ziekte heeft. Jullie zijn zo'n mooi en sterk stel met schatten van kindjes die straks hun papa moeten gaan missen. Zo oneerlijk!
    Ik heb Robert een paar jaar geleden leren kennen en kan niet anders zeggen dat ik hem een heel bijzondere man vind en zeker door het volgen van zijn blog, en nu ook jouw berichtjes Janine, heb ik zo veel respect en bewondering voor jullie!

    Ik wens jullie weer veel sterkte.

    Liefs, Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mijn kaarsje brandt iedere avond voor jullie...
    Heel veel sterkte....

    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Janine

    Ik ken geen robert en wel janine
    Ik vind erg voor haar
    Om de moed te verliezen, heb je ook moed voor nodig. Om je geliefde los te laten, getuigt van ware liefde.
    Natuurlijk vond ik erg voor je kinderen,want robert kan geen eigen kinderen opgroeien om te zien
    Maar blijven jullie genieten met kinderen maken
    Gelukkig heeft je buurman meehelpen met robert naar boven

    Heel sterkte!!!
    Ik bid altijd voor jullie
    liefs diana

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ik schrik hier van
    dit is zo onterecht en niet eerlijk
    probeer zoveel mogelijk van elkaar te genieten
    heel veel sterkte en jullie zijn in mijn gedachten

    heel veel liefs petra

    BeantwoordenVerwijderen