Robert met zijn liefste Isabelle en Arthur

Robert met zijn liefste Isabelle en Arthur
30.07.11

zondag 15 januari 2012

Tweede verjaardag van Arthur

Gisteren hebben we (uitgesteld) de verjaardag van Arthur gevierd. Alle mensen, wat is die jongen toch verwend. Van speelgoed van Cars tot aan Chuggington. Ook kun je Arthur binnenkort inhuren voor allerlei hand- en spandiensten, want hij is voorzien van een elektrische boor, een elektrische schroevendraaier, etc. Erg leuk! Het was een drukke, hectische verjaardag. De eerste zonder Robert. In de aanloop ernaar vond ik het wel lastig en zo nu en dan ook behoorlijke emotioneel omdat je met het opzoeken van de verjaardagsspullen toch weer herinnerd wordt aan het laatste feestje wat we hadden met Robert in oktober. We vierden toen zijn 40e verjaardag. Deze week was sowieso niet mijn topweek. Ik had een behoorlijke off-week. Ik was niet echt gezellig. Het heeft tijd en rust nodig. Ik merk dat het besef en het gemis nu pas in alle hevigheid naar boven komt.
Van de week heb ik een bordje voor bij Robert op het graf besteld. Een dezer dagen ga ik dat plaatsen. Ik ga vrij regelmatig naar het graf van Robert. Ik vind het fijn om daar te zijn en tegen Robert te praten. Vanmiddag ga ik er met de kinderen heen om een plantje neer te zetten.
De kinderen zijn lekker aan het spelen om een gedeelte van het nieuwe speelgoed. Een groot gedeelte heb ik even opgeborgen op zolder. Als het tocht nog een hevige winter wordt, heb ik nog een mooie voorraad speelgoed.
Hierbij een foto van het feestvarken aan de taart!


Groeten, Janine

2 opmerkingen:

  1. Hallo lieve Janine .ik had al iets geschreven maar is denk ik niet goed gegaan.Wat leuk en goed van je dat je Arthur zijn verjaardag hebt gevierd ,heel mooi ,op de foto is zo zo lekker aan het smummel ,ja wel heel moeilijk voor je ,om toch dit te doen voor het eerst een verjaardag vieren zonder papa en man ,ik ken het ,mijn man is 17 mei overleden en 22 juli is hij overleden en ik zelf 9 augustus en 11 augustus onze trouwdag ,dat zijn hele moeilijke dagen ,en morgen is de sterefdag van mijn zoon die was 38 en is nu alweer 8 jaar geleden,ja Janine ,dat is iets heel moeilijks ,maar knap dat je ook naar het graf gaat ,ja als je daar rust krijgt ,ik heb dat ook ,kom dan ook wat ontspannender thuis .er wordt wel gezegt ,je moet er wat minder heen gaan om het beter te verwerken ,maar ik doe war ik me prettiger bij voel er is niemand die mij de les leest en jou ook niet ,gewoon gaan en mooi dat je al zo vlug 'n bordje gaat plaatsen dan is het echt zijn plekje nou Janine hou je goed en knuffies voor Isabelle en Arthur ook voor jou sterkte gr coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Janine,

    We lezen dat je een gezellige verjaardag hebt gehad van je zoontje. Het is fijn dat er ook momenten zijn waarop je kunt genieten naast de verwerking van het verlies van je man. Het doet goed te lezen en horen (via Helma) dat je een kring van mensen om je heen hebt die er voor je zijn op mooie en minder mooie momenten. Wij wensen jou een 2012 zoals jij dat graag zou willen zien.

    Groeten,
    Jolanda Martens en Marco Veerman

    BeantwoordenVerwijderen